minden napra egy tank

2009.10.13. 19:52

Panzer III
p3
 
A német hadsereg 1935-ben egy könnyű közepes harckocsi kifejlesztését igényelte. Gyártását 1936-ban kezdték el, és 1943-ig több ezer példány készült el belőle, több mint 20 változatban. A II. világháború első éveiben a Wehrmacht alapharckocsija, Lengyelországban a korai Ausf. A, B és C változatok kerültek bevetésre. 1940-ben pedig megkezdődött az erősebb páncélzattal és motorral ellátott Ausf. F változat gyártása. A német közepes harckocsik jellegzetes kis görgős futóműve, és szögletes felépítménye jellemezte. A villámháborús koncepciónak megfelelően a hangsúlyt inkább a harckocsi mozgékonyságára, mint fegyverzetére és védettségére helyezték. 1937-ben került a csapatokhoz, 1941-ben könnyedén leküzdötte az orosz T-70-es könnyű harckocsik ellenállását. 1942-ig a páncélos ezredek fő harcjárműve, annak ellenére, hogy már ekkor esélytelen volt a T-34-esekkel szemben Az afrikai hadszíntéren fő ellenfele a Crusader közepes angol harckocsi volt. A 30 milliméteres páncél és a 30 mm-es löveg folyamatos erősítése (utolsó változatait 50 milliméteres és 75 milliméteres harckocsiágyúval szerelték fel) ellenére 1943-ra elavult, gyártását beszüntették. Utóda a Pz. IV. típus  lett. Később a sIG 33 önjáró tarackot és a StuG III rohamlöveget és Hummel  önjáró löveget is szerelték Pz. III. harckocsialvázára.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hosszúság: 6,41 m

  • Szélesség: 2,95 m

  • Magasság: 2,50 m

  • Súly: 22,3 t

  • Legénység: 5 fő

  •  

    Fegyverzet: 1 db 50 mm-es KwK 39 L/60 harckocsiágyú, 2 db 7,92 mm-es MG34 géppuska

  • Motor: Maybach HL 120 TRM 12 hengeres; 300 LE

  • Sebesség: 40 km/h (úton)

  • Hatótávolság: 140 km

  • Páncélzat: 18-30 mm; max. 80 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://nemzetijobb.blog.hu/api/trackback/id/tr611448187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása